Tu i teraz

Karol Wojtyła - „PIEŚŃ O BOGU UKRYTYM” (fragment)


Miłość mi wszystko wyjaśniła, miłość wszystko rozwiązała -
dlatego uwielbiam tę Miłość, gdziekolwiek by przebywała.


A, że się stałem równiną dla cichego otwartą przepływu,
w którym nie ma nic z fali huczącej, nie opartej o tęczowe pnie,
ale jest wiele z fali kojącej, która światło w głębinach odkrywa
i tą światłością po liściach nie osrebrzonych tchnie.


Więc w takiej ciszy ukryty ja - liść,
oswobodzony od wiatru,
już się nie troskam o żaden z upadających dni,
gdy wiem że wszystkie upadną.

Kalwaria

Kalwaria
Kalwaria

Tu i teraz - Blog z poezją i prozą

.

poniedziałek, 16 grudnia 2013

Świat duchowy


świat

Moja świadomość ode mnie zależy,  
to co na zewnątrz nie może jej zmienić,
nawet jak mnie siłą zniewoli,
mój świat wewnętrzny będzie istniał według mojej woli.

Mój świat jest we mnie: myśli, uczucia, wszystko,
co mnie buduje wewnętrznie
i to co wychodzi na zewnątrz: słowem,  uczuciem, czynem.  
To, co dopuszczam do siebie z zewnętrznego świata,
czym łączę się z innymi,  z czym identyfikuję . 

Chociaż  niewielki,  dla  mnie  najważniejszy,
bo najbardziej znany. I mimo, że jestem w nim zupełnie sama,
pośród wielu innych z zewnętrznego świata,  
to Bóg przenika cały. Gdy  przyjmę Go do serca,
nie będę już sama, bo On go wypełni pełnią swego świata.

Wszystko, co z zewnątrz dociera do mnie, jest na tyle ważne,
na ile to przyjmę, lecz najważniejszy jest fakt ten wspaniały,
że  własnego świata nikt mi nie odbierz,
nikt  nie zniszczy, nie zdominuje, gdy na to się nie zgodzę. 

Tylko ja mam nad nim daną władzę pełną
i mogę go  wypełniać, budować i zmieniać
wedle woli swojej i przyjąć do niego komu wejść pozwolę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz